Friday, August 28, 2009

Pertandingan Mewarna " JOM 1 MALAYSIA MERDEKA "

Pada 16 Ogos 2009, Perpustakaan Desa Kg Batu Sawar telah dipertangunggjawabkan untuk menganjurkan pertandingan mewarna sempena program JOM! 1 Malaysia Merdeka. Dengan rasa bangga dan senang hatinya kami staf perpustakaan desa Kg Batu Sawar menerima dan menjalankan amanah yang diberikan. Kami dibekalkan dengan peralatan mewarna untuk para peserta dan juga hamper untuk para pemenang.

Pihak perpustakaan telah dibantu oleh 2 orang belia Kg Batu Sawar iaitu Saudara Nizam dan juga Saudara Johar. Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada mereka berdua dalam membantu kami menganjurkan pertandingan mewarna ini.

Seramai 35 - 40 orang kanak-kanak telah menyertai pertandingan mewarna ini. Setiap peserta dibekalkan dengan sekotak pensil warna steadler, pemadam dan juga pengasah pensil. Tidak kira menang atau kalah, mereka sudah pun mendapat saguhati yang amat lumayan.

Pertandingan ini dijalankan dalam 3 kategori iaitu a) Tadika b) Tahap 1 ( 7 - 9 tahun) dan c) Tahap 2 (10 - 12 tahun).Oleh kerana keluasan perpustakaan yang terlalu sempit, Kami telah memindahkan kawasan pertandingan ke Kantin Sekolah Kebangsaan Batu Sawar. Ketika pertandingan dapat dilihat para ibubapa dan juga abang-abang dan kakak-kakak cuba memberi sokongan moral kepada para peserta. Ada juga ibubapa itu sendiri yang mewarnakan kertas pertandingan anak mereka. Para peserta Kem Jom 1 Malaysia Merdeka yang terdiri daripada pelajar IPT turut memberi sokongan kepada para peserta mewarna.

Tahniah kepada semua para peserta dan juga mereka yang telah terlibat dalam Pertandingan Mewarna Jom 1 Malaysia Merdeka. Terima kasih sekali lagi kami ucapkan !! MERDEKA!!!


Khusuknya para peserta..


Kakak kakak tengok dari belakang sahaja yek..


Para peserta lelaki


Siapa yang mewarna ni?


Para Juri : (dari kiri :Saudara Nizam, Saudara Johar dan Ku Habib)


Saudara Nizam Membantu dalam mem"pack" hadiah para peserta


0 comments:

blogger templates | Make Money Online