Friday, August 7, 2009

Pupet on da spot???

Kumpulan 1

Kumpulan 2

Persembahan Menarik

Asyik betul adik-adik menonton persembahan mereka...

Post ini adalah kesinambungan dari POST seni kolaj.

Pada hari aktivti seni kolaj dilangsungkan, pelajar lelaki turut memenuhi ruang perpustakaan ini. Bukan mereka tidak dijemput, akan tetapi ruang untuk para peserta mengilhamkan hasilkan seni mereka agak terhad, terpaksa pembahagian dilakukan. Pada mulanya murid murid lelaki memberi pandangan mereka kepada para peserta, tetapi suasana menjadi agak bising maka mereka dikehdaki berada jauh dari para peserta.

Untuk tidak meruntuhkan semangat murid-murid lelaki yang datang, kami bersetuju mengenakan hukuman yang mengembirakan mereka. Dengan beberapa perelatan yang telah disediakan oleh PNM kami mendapat satu idea untuk "menghukum" murid-murid ini kerana bising dan dalam pada yang sama memberi mereka peluang untuk terbabit dalam aktiviti hari ini. Hukuman yang dipersetujui adalah mereka perlu mempersembahkan lakonan boneka( pupet show).

Mereka hanya diberikan 10 minit untuk menyiapkan dialog mereka. Oleh kerana terlalu seronok mereka bersetuju dengan hukuman tersebut. Ada 4 watak yang telah disediakan iaitu harimau, semut,buaya dan kura kura. Dengan 4 watak ini mereka perlu mengolah idea untuk melaksanakan hukuman mereka.

Kumpulan pertama terdiri dari 3 orang murid dan mereka mempersembahkan cerita berkaitan dengan kawan. Manakala kumpulan 2 terdiri dari 4 orang dan mempersembahkan cerita bertajuk cintai sungai kita. Walaupun masa yang diberikan terhad, mereka berjaya menghasilkan satu persembahan yang layak dipuji.

Kami mengucapkan ribuan terima kasih kepada mereka yang terlibat dan mohon maaf atas kesulitan yang berlaku...

0 comments:

blogger templates | Make Money Online